Keto rask opp-ned omelett med stekt ost

Keto rask opp-ned omelett med stekt ost

Denne retten kan du lage og spise til både til lunsj. Smaker like godt varm som kald 🙂

Det finnes utallige muligheter for frokost og lunsj på keto, selv uten brød. Mange sverger til keto brød og rundstykker til disse måltidene, men det trenger man egentlig ikke ha.

Det er så smakfullt og mettende med enkle retter også. Her har jeg kun brukt ost som smelter i stekepannen og helt over et pisket egg, samt noe pålegg.

Det er viktig med en god teflonpanne, da osten kan sette seg fast om ikke du bruker det.

Du kan bruke alle typer revet ost, men tenk litt på smaken, så den ikke blir for dominerende. 

  • Norvegia
  • Gauda
  • Parmesan
  • Cheddar
  • Mozarella
  • Sveitser

Meld deg gjerne inn på min lukkede gruppe på Facebook her.

Hvis du vil vite mer om eksogene ketoner som setter deg i ketose innen 59  minutter, kan du enten sende meg en melding på Facebook, eller sende meg en melding på tone@ketotone.no

Her har du det ferdige resultatet.

Dette trenger du:

  • 50g revet ost av ønske
  • 1 egg
  • krydder til egget, pepper, chilipulver, diverse urter eller liknende (IKKE SALT, da det da blir en veldig salg rett)
  • Pålegg, kokt skinke, salami, trønderfår, røkt laks eller liknende
  • Avokado

Slik gjør du:

  1. Pisk egg og krydder.
  2. Riv osten.
  3. Bruk en god teflon stekepanne og fordel osten i pannen.
  4. Når denne har stekt så den har fått bittelitt skorpe, heller du over egget.
  5. Stek til egget har stivnet.
  6. Ha over ønsket pålegg, brett den i 2 og ha den over på en tallerken.

Serveres med evnt avokado.

Stikkord

Siste oppskrifter